Подушки безпеки захищатимуть пішоходів
Група європейських учених під керівництвом Роджера Харді з Кренфілдського університету розробили експериментальну автомобільну систему, мета якої - понизити рівень смертності пішоходів і захистити їх від серйозних травм.
Система відстежує ситуацію на дорозі, і у разі виникнення небезпеки зіткнення з пішоходом автоматично піднімає кришку капота і випускає величезну подушку безпеки, яка закриває собою лобове скло. Випущена таким чином подушка безпеки частково редукує силу удару, знижуючи небезпеку отримання пішоходом серйозних травм.
Подушки безпеки, використовувані в експериментальній системі, розроблені німецькою компанією Takata Petri. Для того, щоб протестувати їх ефективність, систему вмонтували в прототип Fiat Stilo, зібраного в експериментальному центрі Fiat в Туріні і провели імітацію лобового зіткнення з манекеном.
У стандартній ситуації зіткнення Stilo з пішоходом відбувається на швидкості 40 км/год. При це удар головою пішохода об лобове скло складає приблизно 1000 балів за шкалою HIC (критерії дії ударного прискорення на голову), що відповідає 18% шансу отримання поранення, несумісного з життям. Якщо при зіткненні перед лобовим склом відкривалася розроблена Харді і іншими інженерами подушка безпеки, ці показники тут же зменшуються до 234-682 балів.
Австрійські інженери з Технічного університету м. Грац вивчають питання впливу форми капота і передньої частини автомобіля на зниження рівня травм пішоходів під час зіткнень. Комп'ютерна імітація 20 варіантів дорожніх пригод показала, що гладка поверхня похилої капота з невеликою опуклістю в центрі зможе понизити саму можливість удару пішохода об лобове скло автомобіля під час аварії на 80-90%! За словами інженерів, пішохід потрапляє на капот, по слизькій поверхні якого переміщається вбік. Після невеликого обертання він виштовхується на дорогу, вбік від автомобіля, що продовжує рух.
Джерело інформації http://www.avtosvit.com
Джерело: http://www.avtosvit.com |